1908

Personal i professional

Inici de la construcció de la Casa Fuster (fins 1910). Reforma dels Salons de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Barcelona.

Canet de Mar

Derrota electoral de Solidaritat Catalana. Lerroux funda el Partit Republicà Radical. Al novembre de 1908 l'escorxador s'inaugura pel rei Alfons XIII, durant la seva visita a Canet. Josep Garcia Soler instal·là•la ,en un annex de la fàbrica ,la primera central elèctrica de Canet per a ús industrial i domèstic del poble

Catalunya

A Barcelona i Girona es suspèn la constitució per una onada de terrorisme. A Barcelona l'arquebisbat protesta amb una pastoral contra el projecte de l'ajuntament de permetre l'escolarització bisexual.

Espanya

Es decreta una llei contra la usura.

Món

Més de 250.000 dones angleses reclamen el dret al vot en una manifestació a Hyde Park. Inauguració del Teatre Colón de Buenos Aires. A Prussia s'autoritza a les dones estudiar a la universitat. Als EEUU apareix el primer model de Ford T. A Brasil arriba el primer contingent de treballadors del Japó que fugen de la pobresa provocada per la ràpida industrialització.