Data de realització: 28/10/2017 fins el 27/04/2018

Comissari/a: Josep Casamartina i ParassolsEn l’arquitectura catalana moderna Rafael Masó és un cas excepcional de dedicació constant i absoluta al disseny d’objectes de la llar i, sobretot, interès pels teixits i les labors casolanes. Per a Masó una gran obra també po

En l’arquitectura catalana moderna Rafael Masó és un cas excepcional de dedicació constant i absoluta al disseny d’objectes de la llar i, sobretot, interès pels teixits i les labors casolanes. Per a Masó una gran obra també podia ser un tapet o un coixinet d’agulles. Aquesta exposició explora per primera vegada de forma especifica l’obra de Masó en l’àmbit tèxtil, i ho fa des d’una doble vessant: la privada i la pública.

D’una banda, podem descobrir els brodats i altres labors que Masó va dissenyar per a la seva família i per a la intimitat de la llar, on va demostrar que la seva obra no s’acabava en la concepció i el disseny dels edificis, sinó que arribava a tots els racons de la casa. De l’altra, l’exposició també presenta Masó com a artista al servei de la seva ciutat i del seu país, amb el disseny senyeres i banderes per a tot tipus d’organitzacions civils i religioses.

Intimitat

Identitat

Masó és l'arquitecte català que va dibuixar i dur a terme més senyeres i penons de l'època del Modernisme i el Noucentisme. ERn va projectar dotze, com a amínim i se0n va arribar a realitzar més de la meitat. En tots els casos es va demostrar un grtan interès i domini dels teixits i les textures, a part d'una impecable composició sovint innovadora.

El Tapís de la Confraria de Sant Jordi brodat per les monges adoratrius de Girona, ś la seva obra més ambiciosa i rellevant en aquest àmbit sumptuari, en el qual sobresurten dues obres importants que, malauradament, es van perdre durant la Guerra Civil espanyola, les casulles de mossèn Roquet i de mossèn Aragó, de les quals només s'han conxervat fotografies.

Josep Casamartina i Parassols

TOTES LES OBRES EXPOSADES SÓN DE RAFAEL MASÓ(1880-1935)

Coordinació:

• Rosa Maria Gil Tort